|
|
23.03.2022
UP2B
Meitenes vai zēni?
Rīgas Pārdaugavas pamatskola
Participants:
Lita Korelska -
teacher testing the methodology.
9.B class students
Meitenes vai zēni?
Rīgas Pārdaugavas pamatskolas 9b klases skolēni ERASMUS+UP2B ietvaros
ģeogrāfijas stundu laikā piedalījās projekta aktivitātē “Meitenes vai zēni?”.
Dzimumu līdztiesība ir viens no ANO izvirzītajiem Ilgtspējīgas attīstības
mērķiem līdz 2030. gadam. Tomēr, vai visā sievietes un vīrieši var būt pilnīgi
vienādi? Nodarbības sākuma skolēni iepazinās ar Latvijas iedzīvotāju
dzimumstruktūras iezīmēm. Skolēniem bija iespēja noskatīties videomateriālus par
dzimuma līdztiesību, kā arī izteikt savu viedokli par jautājumiem: Ko šodien
nozīmē būt sievietei un vīrietim? Aktivitātes mērķis bija rosināt skolēnus domāt
par dzimumu līdztiesības problēmām pasaulē, kā arī diskutēt par sieviešu un
vīriešu lomu mūsdienu sabiedrībā, kā arī sieviešu un vīriešu profesijām
pagātnē, šodien un nākotnē. Google Jamboard, uz kuras skolēni varēs pievienot
savas idejas par sieviešu un vīriešu profesijām un lomu mūsdienu sabiedrībā
Aktivitātes nosaukums: |
Meitenes vai zēni? |
Grupas lielums: |
20 |
Grupas vecums: |
15-16 |
Aktivitātes ilgums: |
40 minūtes |
Apraksts un mērķis |
Dzimumu līdztiesība ir viens no ANO
izvirzītajiem Ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Tomēr, vai visā sievietes
un vīrieši var būt pilnīgi vienādi?
Aktivitātes mērķis ir rosināt skolēnus
domāt par dzimumu līdztiesības problēmām pasaulē, kā arī diskutēt par
sieviešu un vīriešu lomu mūsdienu sabiedrībā, kā arī sieviešu un
vīriešu profesijām pagātnē, šodien un nākotnē. |
Nepieciešamie materiāli/aprīkojums: |
Skolotāja prezentācija – sievietes un
vīrieši pasaulē un Latvijā
Videomateriāls par dzimumu līdztiesību,
piemēram
www.youtube.com/watch?v=VjoLWvQJ1iw
Elektroniskā tāfele |
Padomi/komentāri/ieteikumi: |
Iepriekšējās nodarbībās skolēnus iepazīstiniet ar ANO 17
Ilgtermiņa attīstības mērķiem, viens no kuriem ir dzimumu līdztiesība.
Nodarbības sākumā ar videomateriālu, prezentācijas vai
infografiku palīdzību rosiniet skolēnus domāt par dzimumu līdztiesību.
|
Sagatavošanās: |
Pirms nodarbības sagatavojiet Google
Jamboard, uz kuras skolēni varēs pievienot savas idejas par sieviešu un
vīriešu profesijām un lomu mūsdienu sabiedrībā |
Detalizēta instrukcija: |
Skolēni jau iepriekšējās nodarbībās ir
iepazinušies ar ANO Ilgtermiņa attīstības mērķiem.
Skolotājs 10 minūšu laikā ar
videomateriāla, infoprgrafiku palīdzību rosina skolēnus domāt par to, ko
mūsdienās nozīmē būt sievietei un vīrietim. Skolēni var strādā
individuāli, pāros vai grupās.
Skolēni uz Google Jamboard tāfeles
digitāli “piestiprina” līmlapiņas ar savām idejām – ko šodien nozīmē būt
sievietei un vīrietim.
Uz otras skolotāja sagatavotās tāfeles
skolēni dalās ar idejām – kādas profesijas ir vairāk piemērotas
vīriešiem un kādas – sievietēm.
Nodarbības beigās visi kopā aplūko uz
Google Jumboard pievienotās idejas, diskutē un izsaka savu viedokli.
|
|