|
|
04.03.2022
UP2B
Vide un Klimata politika
Rīgas Pārdaugavas pamatskola
Participants:
Lita Korelska -
teacher testing the methodology.
9.AB class students
Uporto activity
Tēma: Vide un Klimata
politika
Skolas mācību priekšmeti:
Zinātne, bioloģija, ģeogrāfija un Sociālā un pilsoniskā joma
Profesijas: Vides speciālisti
(vides inženieri, hidrologi, vides aizsardzības speciālisti, pilsētu un
reģionālie plānotāji, ainavu arhitekti, Saules fotoelementu uzstādītāji, vēja
turbīnu tehniķi, biologi
Aktivitātes nosaukums: |
21. gs Ilgtspējīgas attīstības
mērķu galda spēle |
Grupas lielums: |
Spēli spēlē 2-6 spēlētāji vai
grupas, ja spēlē vairāk nekā 6 dalībnieku. |
Grupas vecums: |
10-15 gadi |
Aktivitātes ilgums: |
Vismaz 60 min |
Apraksts un mērķis |
Aktivitāte balstās uz 21. gs
Ilgtspējīgas attīstības mērķu galda spēli, kas tika izstrādāta Erasmus+
projekta 21C-SDG: 21. gadsimta prasmes ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķu
kontekstā skolēniem ietvaros. Tā sastāv no viktorīnas spēles, kas ļauj
skolēniem pārbaudīt savas zināšanas par Ilgtspējīgas attīstības
programmu 2030. gadam, vienlaikus veicinot prasmes, kas ir būtiskas viņu
pilnvērtīgai attīstībai un labklājībai mūsdienās.
Paredzamie aktivitātes
rezultāti ir šādi:
- padziļināt zināšanas par
aktuālajiem sabiedrības jautājumiem saistībā ar klimata politiku,
atbildīgu ražošanu un patēriņu, dzīvi zem ūdens, ilgtspējīgām pilsētām
un kopienām, dzimumu līdztiesību un kvalitatīvu izglītību;
- stiprināt tādas kompetences
kā raksturs, pilsonība, sadarbība, komunikācija, radošums un kritiska
domāšana. |
Nepieciešamie materiāli/aprīkojums: |
* 21C-SDG galda spēle, ko
veido:
- spēles paliktnis (1.
pielikums);
- jautājumu kartītes 33
jautājumi par kvalitatīvu izglītību, 44 jautājumi par dzimumu
līdztiesību, 45 jautājumi par ilgtspējīgām pilsētām un kopienām, 44
jautājumi par atbildīgu patēriņu un ražošanu, 45 jautājumi par dzīvi zem
ūdens un 64 jautājumi par rīcību klimata jomā (2. pielikums);
- rezultātu apkopojums (3.
pielikums);
- spēles noteikumi (4.
pielikums).
* viens vai vairāki metamie
kauliņi |
Sagatavošanās:
|
-
Pirms aktivitātes ir jāizdrukā
spēles sastāvdaļas spēles paliktni A2 vai A3 formātā, kas ir pieejams
https://21stcskills-sdg.eu/en/learning-activities/
-
Ierakstiet vārdus rezultātu lapā
un izlemiet, ar kādas krāsas kauliņiem spēlēs spēlētāji
Spēle sastāv no paliktņa ar 7
mini paliktņiem, no kuriem katrs ir viens no Ilgtspējīgas attīstības
mērķiem, kas sasaistīti kopā ar centrālo paliktni 21. gadsimta
iedzīvotāji. Pirms spēles sākuma var izvēlēties, kurus spēles
fragmentus spēlēt (tas var būt viss spēles komplekts vai tikai daļa no
tā). Centrālais paliktnis 21. gadsimta iedzīvotāji ir obligāts. Lai
piekļūtu centrālajam paliktnim spēlētājiem, ir jāuzvar visās 7 mini
spēlēs, kuras jūs nolēmāt spēlēt. |
Padomi/komentāri/ieteikumi: |
Jābūt vismaz 2 spēlētājiem.
Spēlei var pievienot citus elementus, piemēram, laika ierobežojumus
atbildēm vai spēli var organizēt kā grupu sacensības. |
Detalizēta instrukcija: |
1 - spēlētājs ar īsākajiem
matiem izlemj, kurā mini paliktnī spēlei būtu jāsākas.
2 - visi spēlētāji/grupa
noliek savus spēles kauliņus Start laukumā uz mini paliktņiem
3 - spēlētājs, kuram viņa
telefons ir visilgāk, sāk spēli, nākamais spēlētās ir tas, kuram viņa
telefons ir otrajā vietā pēc ilguma utt.
4 - Spēlētājs/grupa met
kauliņu un pārvietojas pa spēles paliktņa lauciņiem par tik gājieniem,
kāds skaitlis uzmests
5 Lai atbildētu uz 21C - SDG
jautājumiem, spēlētājam/grupai jādodas uz laukumu 21 C ar globusu. Ja
tas nav iespējams, spēlētājs/grupa gaida tukšā laukumā, līdz pienāks
jauns gājiens un tiks iegūta iespēja pāriet uz kvadrātu.
6 Kas spēlētājs ir nokļuvis
uz 21C SDG laukuma, spēlētājam/grupai tiks uzdots dilemmas jautājums
SDG grupas, atkarībā, kura spēle ir izvēlēta kopā ar 21 gs. Digitālo
prasmju piemēru. Piemēram, 21. gs. prasme varētu būt Radošums. Tas
nozīmē, ka jāatrod vislabākā un radošākā atbilde uz šo SDG problēmu.
Šeit var būt 3-5 iespējamie risinājumi, kur labākā atbilde dos 5
punktus un sliktākā atbilde dos tikai 1 punktu. Spēlētājs/grupa, kurš
pirmais gūst 15 punktus, beidz mini paliktņu spēli un var turpināt
nākamo mini paliktņu spēli.
7-Kad spēlētāji ir beiguši
visas mini-paliktņu spēles, tas spēlētājam vai grupai dod iespēju
piedalīties spēlē 21. gadsimta iedzīvotāji. Kad spēlētājs/grupa
piekļūst 21. gadsimta pilsoņu spēles centram, tiks uzdoti 3 nejauši
jautājumi no nejaušiem SDG, un būs nepieciešami vismaz 10 punkti, lai
uzvarētu visā spēlē un tādējādi sasniegtu 21. gadsimta pilsoņu līmeni
(visi grupas dalībnieki). Gadījumā, ja spēlētājs/grupa pirmajā
mēģinājumā neiegūst 10 punktus, spēlētājs/grupa nākamajā kārtā var
mēģināt vēlreiz. |
|