|
|
08.03.2022
UP2B
Soli pa solim uz mērķi
Rīgas Pārdaugavas pamatskola
Participants:
L. Renge -
project
coordinator; teacher testing the methodology.
8.C class students
Aktivitātes nosaukums: |
Soli pa solim uz mērķi |
Grupas lielums: |
Aktivitāti var organizēt grupās sākot no
10 dalībniekiem līdz 40 dalībniekiem
|
Grupas dalībnieku vecums: |
13-18 gadus veci (no pamatskolas 8.
klases skolēniem līdz augstskolas studentiem)
|
Aktivitātes ilgums: |
45-50 minūtes |
Apraksts un mērķi: |
Aktivitāte dot iespēju skolēniem apzināt savus sapņus un
mērķus, kā arī izpaust tos konkrētā formā. Lai palielinātu mērķa
sasniegšanas procentu, plānojiet aktivitāti soli par solim un ar
konkrētu laika grafiku
Mērķi:
Iezīmēt dalībniekiem sākumpunktu ilgam ceļam, kas ved uz
viņu sapņiem un mērķiem.
Palīdzēt skolēniem saprast, kuriem skolas priekšmetiem
viņam jāpievērš uzmanība, lai sasniegtu savus mērķus
Ar šo aktivitāti palielināt skolēnu motivāciju un
palielināt viņu interesi par nodarbībām, skolu un dzīvi.
Paaugstināt skolēnu izpratni par vispārīgajām prasmēm,
kas nepieciešamas sekmīgai profesionālajai izaugsmei
Attīstīt skolēnu izpratni par konkrētām profesijām
nepieciešamajām unikālajām prasmēm
Veicināt skolēnu izpratni par
skolas un izglītības nozīmi |
Nepieciešamie materiāli/aprīkojums: |
Forma 1, Forma 2, pildspalva
|
Sagatavošanās: |
Forma 1 tiek sagatavota pirms
aktivitātes
Lai sagatavotu un motivētu skolēnus
aktivitātei, vispirms tiek spēlēta spēle “Tas esmu es!”. Šajā spēlē
skolotājs lasa teikumus par profesijām un, ja šis teikums atbilst
skolēnam, skolēns paceļ roku un saka “Tas esmu es”. Šajā spēlē 2. formā
ir jāuzdod jautājumi.
Forma 2 iekļauj jautājumus, kurus
dalībnieki uzdod spēles laikā |
Padomi/komentāri/ieteikumi: |
Skolotājs
pirms aktivitātes sameklē populāras profesijas un to saikni ar skolas
mācību stundām vai nodarbībām, kā arī sagatavo informāciju par to, kādām
prasmēm un iemaņām jābūt skolēniem, lai varētu nodarboties ar šīm
profesijām.
Citām noderīgām iemaņām vajadzētu būt
improvizētām, ieklausoties un uzdodot atklātus jautājumus, radot
draudzīgu atmosfēru, kas ļauj skolēniem izteikt savas domas un justies
komfortabli. Šī iemesla dēļ jautājumus 2. formā var mainīt atkarībā no
vecuma grupas un dalībnieku īpašībām pēc skolotāja iniciatīvas.
Pielikumā dotie jautājumi ir kā piemēri. |
Detalizēta instrukcija: |
1. 1. forma tiek iedota skolēniem, un
viņiem tiek dotas 20 minūtes, lai to aizpildītu
Skolēni vispirms tiek aicināti pierakstīt
savus īstermiņa mērķus.
Tajā pašā lapā, viņi tiek lūgti uzrakstīt
savus vidējā termiņa mērķus.
Beidzot skolēni raksta savus ilgtermiņa
mērķus, un 1. posms ir pabeigts.
2. Kad tas ir paveikts, skolēniem, kuri
vēlas dalīties, tiek atļauts lasīt un iepazīstināt citus ar saviem
mērķiem (10 min)
3. Studenti ar līdzīgiem mērķiem izveido
vienu grupu. Viņi savā starpā apmainās ar idejām. (10 min.)
Skolotāja lūdz katras grupas skolēniem
pārrunāt, kādos skolas priekšmetos viņiem jābūt veiksmīgiem, lai
sasniegtu savus ilgtermiņa mērķus. Katrai grupai diskusijas beigās
jāpieņem kopīgs lēmums par nepieciešamajām zināšanām un prasmēm.
Skolotājs mudina skolēnus pārdomāt un apspriest, vai ir kādas
universālas prasmes, kas var būtu nepieciešamas ikvienai profesijai
(cilvēka morālām vērtībām, inteliģencei, centībai, ambīcijām utt.), un
sagatavot informāciju ideju apmaiņai.
4. Nobeigumā skolēni atzīmē 4 jautājumus
no 1. formas un aktivitāte beidzās.
Ieteicams skolēnu sagatavotās idejas
saglabāt klasē, kur to laiku pa laikam skolēni var aplūkot
|
1.
PIELIKUMS
Vārds, uzvārds:
Klase:
Mīļākie priekšmeti:
MANI
ĪSTERMIŅA MĒRĶI
1-
2-
3-
4-
5-
MANI VIDĒJĀ
TERMIŅA MĒRĶI
1-
2-
3-
4-
5-
MANI ILGTERMIŅA
MĒRĶI
1-
2-
3-
4-
5-
*
Vaı tu uzskati, ka
sasniedzot savus īstermiņa mērķus, tas tev palīdzēs sasniegt arī vidējā termiņa
mērķus? JĀ NĒ
* Kad tavi vidējā
termiņa mērķi būs sasniegti, vai tas tev palīdzēs sasniegt ilgtermiņa
mērķus? JĀ NĒ
* Vai šī aktivitāte
tevi motivē (saistībā ar skolu, mācību priekšmetiem un nākotni)?
JĀ
NĒ
* Vai esi spējis
izveidot saikni starp profesiju, kuru izvēlēsies nākotnē, un savām mācībām
šodien?
JĀ
NĒ
2.
PIELIKUMS
Forma 2
PĒLE “TAS ESMU ES”
Skolotājs skaļi lasa
teikumu.
Kad skolēni dzird
teikumu, kas kas attiecas uz viņiem, paceļ roku un saka: “Tas esmu es.”
1- MAN IR SAPŅI UN
MĒRĶI PAR SAVU NĀKOTNI.
2- KARJERAS VEIDOŠANA
IR MANS LIELĀKAIS SAPNIS
3- ES ĻOTI GRIBU BŪT
SLAVENA(S)
4 – ES DODU
PRIEKŠROKU VEIKSMĪGAI LAULĪBAI NEKĀ VEIKSMĪGAM BIZNESAM.
5
- IR LABI, JA IZVĒLOS
KĀDU NEPARASTU PROFESIJU.
6
- ES GRIBU BŪT
VEIKSMĪGS SPORTISTS.
7
- ES ESMU PRET
DZIMUMU DISKRIMINĀCIJU BIZNESA DZĪVĒ
8
- ES VĒLOS STUDĒT
ĀRZEMĒS
9
- IR ĻOTI PATĪKAMI
IEPAZĪT DAŽĀDAS KULTŪRAS.
10
- MANA SKOLA IR
TILTS, KAS MANI AIZVED UZ MANU NĀKOTNI.
11
- VIDES AIZSARDZĪBA
NEBŪS MANA PIRMĀ PRIORITĀTE MANĀ BIZNESA DZĪVĒ.
13
- ES VIENMĒR GRIBU
RADĪT VIENLĪDZĪGAS IESPĒJAS CILVĒKIEM AP MANI, PAT JA ESMU VADĪTĀJS VAI
PRIEKŠNIEKS
|