04.03.2022

UP2B

Vide un Klimata politika


Rīgas Pārdaugavas pamatskola

Participants:

Lita Korelska - teacher testing the methodology.

9.AB class students

 Uporto activity

 

Tēma: Vide un Klimata politika

Skolas mācību priekšmeti: Zinātne, bioloģija, ģeogrāfija un Sociālā un pilsoniskā joma

Profesijas: Vides speciālisti (vides inženieri, hidrologi, vides aizsardzības speciālisti, pilsētu un reģionālie plānotāji, ainavu arhitekti, Saules fotoelementu uzstādītāji, vēja turbīnu tehniķi, biologi

Aktivitātes nosaukums:

21. gs Ilgtspējīgas attīstības mērķu galda spēle

Grupas lielums:

Spēli spēlē  2-6 spēlētāji vai grupas, ja spēlē vairāk nekā 6 dalībnieku.

Grupas vecums:

10-15 gadi

Aktivitātes ilgums:

Vismaz 60 min

Apraksts un mērķis

Aktivitāte balstās uz 21. gs Ilgtspējīgas attīstības mērķu galda spēli, kas tika izstrādāta Erasmus+ projekta 21C-SDG: 21. gadsimta prasmes ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķu kontekstā skolēniem ietvaros. Tā sastāv no viktorīnas spēles, kas ļauj skolēniem pārbaudīt savas zināšanas par Ilgtspējīgas attīstības programmu 2030. gadam, vienlaikus veicinot prasmes, kas ir būtiskas viņu pilnvērtīgai attīstībai un labklājībai mūsdienās.

Paredzamie aktivitātes  rezultāti ir šādi:

- padziļināt zināšanas par aktuālajiem sabiedrības jautājumiem saistībā ar klimata politiku, atbildīgu ražošanu un patēriņu, dzīvi zem ūdens, ilgtspējīgām pilsētām un kopienām, dzimumu līdztiesību un kvalitatīvu izglītību;

- stiprināt tādas kompetences kā raksturs, pilsonība, sadarbība, komunikācija, radošums un kritiska domāšana.

Nepieciešamie materiāli/aprīkojums:

* 21C-SDG galda spēle, ko veido:

- spēles paliktnis (1. pielikums);

- jautājumu kartītes — 33 jautājumi par kvalitatīvu izglītību, 44 jautājumi par dzimumu līdztiesību, 45 jautājumi par ilgtspējīgām pilsētām un kopienām, 44 jautājumi par atbildīgu patēriņu un ražošanu, 45 jautājumi par dzīvi zem ūdens un 64 jautājumi par rīcību klimata jomā (2. pielikums);

- rezultātu apkopojums (3. pielikums);

- spēles noteikumi (4. pielikums).

* viens vai vairāki metamie kauliņi

Sagatavošanās:

-          Pirms aktivitātes ir jāizdrukā spēles sastāvdaļas – spēles paliktni A2 vai A3 formātā, kas ir pieejams  

https://21stcskills-sdg.eu/en/learning-activities/

 

-          Ierakstiet vārdus rezultātu lapā un izlemiet, ar kādas krāsas kauliņiem spēlēs spēlētāji

Spēle sastāv no paliktņa ar 7 mini paliktņiem,  no kuriem katrs ir viens no Ilgtspējīgas attīstības mērķiem, kas sasaistīti kopā ar centrālo paliktni  “21. gadsimta iedzīvotāji”. Pirms spēles sākuma var izvēlēties, kurus spēles fragmentus spēlēt (tas var būt viss spēles komplekts vai tikai daļa no tā). Centrālais paliktnis “21. gadsimta iedzīvotāji”  ir obligāts. Lai piekļūtu  centrālajam paliktnim  spēlētājiem, ir jāuzvar visās 7 mini spēlēs, kuras jūs nolēmāt spēlēt.

Padomi/komentāri/ieteikumi:

Jābūt vismaz 2 spēlētājiem. Spēlei var pievienot  citus elementus, piemēram, laika ierobežojumus atbildēm vai spēli var organizēt kā grupu sacensības.

Detalizēta instrukcija:

1 - spēlētājs ar īsākajiem matiem izlemj, kurā mini paliktnī spēlei būtu jāsākas.

2 - visi spēlētāji/grupa noliek savus spēles kauliņus “Start” laukumā uz mini paliktņiem

3 - spēlētājs, kuram viņa telefons ir visilgāk, sāk spēli, nākamais spēlētās ir tas, kuram viņa telefons ir otrajā vietā pēc ilguma utt.

4 - Spēlētājs/grupa  met kauliņu un pārvietojas pa spēles paliktņa lauciņiem par tik gājieniem, kāds skaitlis uzmests

5 – Lai atbildētu uz 21C - SDG jautājumiem, spēlētājam/grupai jādodas uz laukumu “21 C” ar globusu. Ja tas nav iespējams, spēlētājs/grupa gaida tukšā laukumā, līdz pienāks jauns gājiens un tiks  iegūta iespēja pāriet uz kvadrātu.

6 – Kas spēlētājs ir nokļuvis uz 21C – SDG laukuma, spēlētājam/grupai tiks uzdots dilemmas jautājums SDG grupas, atkarībā, kura spēle ir izvēlēta kopā ar  21 gs. Digitālo prasmju piemēru. Piemēram, 21. gs.  prasme varētu būt Radošums. Tas nozīmē, ka jāatrod vislabākā un radošākā atbilde uz šo SDG problēmu. Šeit var būt  3-5 iespējamie risinājumi, kur labākā atbilde dos 5 punktus un sliktākā atbilde dos tikai 1 punktu. Spēlētājs/grupa, kurš pirmais gūst 15 punktus, beidz mini paliktņu spēli un var turpināt nākamo mini paliktņu spēli.

7-Kad spēlētāji ir beiguši visas mini-paliktņu spēles, tas spēlētājam vai grupai dod iespēju piedalīties spēlē “21. gadsimta iedzīvotāji”. Kad spēlētājs/grupa piekļūst “21. gadsimta pilsoņu” spēles  centram, tiks uzdoti 3 nejauši jautājumi no nejaušiem SDG, un būs nepieciešami vismaz 10 punkti, lai uzvarētu visā spēlē un tādējādi sasniegtu “21. gadsimta pilsoņu” līmeni (visi grupas dalībnieki). Gadījumā, ja spēlētājs/grupa pirmajā mēģinājumā neiegūst 10 punktus, spēlētājs/grupa nākamajā kārtā var mēģināt vēlreiz.

 

 

 

15.04.2022

Counter CO.KZ