08.03.2022

UP2B

Soli pa solim uz mērķi


Rīgas Pārdaugavas pamatskola

Participants:

L. Renge - project coordinator; teacher testing the methodology.

8.C class students

    

Aktivitātes nosaukums:

Soli pa solim uz mērķi

Grupas lielums:

Aktivitāti var organizēt grupās sākot no 10 dalībniekiem līdz 40 dalībniekiem

 

Grupas dalībnieku vecums:

13-18 gadus veci (no pamatskolas 8. klases skolēniem  līdz augstskolas studentiem)

 

Aktivitātes ilgums:

45-50 minūtes

Apraksts un mērķi:

Aktivitāte dot iespēju skolēniem apzināt savus sapņus un mērķus, kā arī izpaust tos konkrētā formā. Lai palielinātu mērķa sasniegšanas procentu, plānojiet aktivitāti soli par solim un ar konkrētu laika grafiku

Mērķi:

Iezīmēt dalībniekiem  sākumpunktu ilgam ceļam, kas ved uz viņu sapņiem un mērķiem.

Palīdzēt skolēniem saprast, kuriem skolas priekšmetiem viņam jāpievērš uzmanība, lai sasniegtu savus mērķus

Ar šo aktivitāti palielināt skolēnu motivāciju un palielināt viņu interesi par nodarbībām, skolu un dzīvi.

Paaugstināt skolēnu izpratni par vispārīgajām prasmēm, kas nepieciešamas sekmīgai profesionālajai izaugsmei

Attīstīt skolēnu izpratni par konkrētām profesijām nepieciešamajām unikālajām prasmēm

 Veicināt skolēnu izpratni par skolas un izglītības nozīmi

Nepieciešamie materiāli/aprīkojums:

Forma 1, Forma 2, pildspalva

Sagatavošanās:

 Forma 1 tiek sagatavota  pirms aktivitātes

Lai sagatavotu un motivētu skolēnus aktivitātei, vispirms tiek spēlēta spēle “Tas esmu es!”. Šajā spēlē skolotājs lasa teikumus par profesijām un, ja šis teikums atbilst skolēnam, skolēns paceļ roku un saka “Tas esmu es”. Šajā spēlē 2. formā ir jāuzdod jautājumi.

Forma 2 iekļauj jautājumus, kurus dalībnieki uzdod spēles laikā

Padomi/komentāri/ieteikumi:

 Skolotājs pirms aktivitātes sameklē populāras profesijas un to saikni ar skolas mācību stundām vai nodarbībām, kā arī sagatavo informāciju par to, kādām prasmēm un iemaņām jābūt skolēniem, lai varētu nodarboties ar šīm profesijām. 

Citām noderīgām iemaņām vajadzētu būt improvizētām, ieklausoties un uzdodot atklātus jautājumus, radot draudzīgu atmosfēru, kas ļauj skolēniem izteikt savas domas un justies komfortabli. Šī iemesla dēļ jautājumus  2. formā var mainīt atkarībā no vecuma grupas un dalībnieku īpašībām pēc skolotāja iniciatīvas.

Pielikumā dotie jautājumi ir kā  piemēri.

Detalizēta instrukcija:

1. 1. forma tiek iedota skolēniem, un viņiem tiek dotas 20 minūtes, lai to aizpildītu

Skolēni vispirms tiek aicināti pierakstīt savus īstermiņa mērķus.

Tajā pašā lapā, viņi tiek lūgti uzrakstīt savus vidējā termiņa mērķus.

Beidzot skolēni raksta savus ilgtermiņa mērķus, un 1. posms ir pabeigts.

2. Kad tas ir paveikts, skolēniem, kuri vēlas dalīties, tiek atļauts lasīt un iepazīstināt citus ar saviem mērķiem (10 min)

3. Studenti ar līdzīgiem mērķiem izveido vienu grupu. Viņi savā starpā apmainās ar idejām. (10 min.)

Skolotāja lūdz katras grupas skolēniem pārrunāt, kādos skolas priekšmetos viņiem jābūt veiksmīgiem, lai sasniegtu savus ilgtermiņa mērķus. Katrai grupai diskusijas beigās jāpieņem kopīgs lēmums par nepieciešamajām zināšanām un prasmēm. Skolotājs mudina skolēnus pārdomāt un apspriest, vai ir kādas universālas prasmes, kas var būtu nepieciešamas ikvienai profesijai (cilvēka morālām vērtībām, inteliģencei, centībai, ambīcijām utt.), un sagatavot informāciju ideju apmaiņai.

4. Nobeigumā skolēni  atzīmē 4 jautājumus no 1. formas un aktivitāte beidzās.

Ieteicams skolēnu sagatavotās idejas saglabāt klasē, kur to laiku pa laikam skolēni var aplūkot

1. PIELIKUMS

Vārds, uzvārds:

 Klase:

 Mīļākie priekšmeti:

MANI ĪSTERMIŅA MĒRĶI

1-

2-

3-

4-

5-

    MANI VIDĒJĀ TERMIŅA MĒRĶI

1-

2-

3-

4-

5-

  MANI ILGTERMIŅA MĒRĶI

1-

2-

3-

4-

5-

* Vaı tu uzskati, ka sasniedzot savus īstermiņa mērķus, tas tev palīdzēs sasniegt arī vidējā termiņa mērķus?       JĀ               NĒ

* Kad tavi vidējā termiņa mērķi būs sasniegti, vai tas tev palīdzēs sasniegt ilgtermiņa mērķus?                          JĀ               NĒ

* Vai šī aktivitāte tevi motivē (saistībā ar skolu, mācību priekšmetiem un nākotni)?                                          JĀ              

* Vai esi spējis izveidot saikni starp profesiju, kuru izvēlēsies nākotnē, un savām mācībām šodien?                   JĀ              

 

 

  


2. PIELIKUMS

Forma 2

PĒLE “TAS ESMU ES”

 Skolotājs skaļi lasa teikumu.

Kad skolēni dzird teikumu, kas kas attiecas uz viņiem, paceļ roku un saka: “Tas esmu es.”

1- MAN IR SAPŅI UN MĒRĶI PAR SAVU NĀKOTNI.

2- KARJERAS VEIDOŠANA IR MANS LIELĀKAIS SAPNIS

3- ES ĻOTI GRIBU BŪT SLAVENA(S)

4 – ES DODU PRIEKŠROKU VEIKSMĪGAI LAULĪBAI NEKĀ VEIKSMĪGAM BIZNESAM.

5 - IR LABI, JA IZVĒLOS KĀDU NEPARASTU PROFESIJU.

6 - ES GRIBU BŪT VEIKSMĪGS SPORTISTS.

7 - ES ESMU PRET DZIMUMU DISKRIMINĀCIJU BIZNESA DZĪVĒ

8 - ES VĒLOS STUDĒT ĀRZEMĒS

9 - IR ĻOTI PATĪKAMI IEPAZĪT DAŽĀDAS KULTŪRAS.

10 - MANA SKOLA IR TILTS, KAS MANI AIZVED UZ MANU NĀKOTNI.

11 - VIDES AIZSARDZĪBA NEBŪS MANA PIRMĀ PRIORITĀTE MANĀ BIZNESA DZĪVĒ.

13 - ES VIENMĒR GRIBU RADĪT VIENLĪDZĪGAS IESPĒJAS CILVĒKIEM AP MANI, PAT JA ESMU VADĪTĀJS VAI PRIEKŠNIEKS

 

15.04.2022

Counter CO.KZ